Vanaf 1 oktober kan je je aanmelden voor het academisch jaar 2022-2023.

Aanmeld- en portfolio-deadline: 1 mei
Alle kandidaten (zowel van buiten als binnen de EU/EER) moeten uiterlijk op 1 mei zowel hun inschrijving via Studielink hebben voltooid (stap 1 hieronder) als de volledige set vereiste documenten in de Dropbox-map hebben geüpload (zoals beschreven in stap 2 hieronder).


Let op: vanwege de omvang van het Coronavirus worden alternatieve kanalen voor de toelatingsgesprekken aangeboden voor aspirant-studenten. Het is mogelijk dat sollicitatiegesprekken via Skype, MS-Teams of FaceTime verlopen. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht door de studentenadministratie of de afdeling.

Studielink is het algemene systeem voor inschrijving en aanmelding bij alle niet-particuliere instellingen voor hoger onderwijs in Nederland.

  • Maak een Studielink-account aan: geef persoonlijke gegevens zoals vermeld in je paspoort of ID-kaart en gegevens over je vooropleiding (school, diploma’s en examenresultaten) op.

    Officiële inwoners van Nederland moeten hun DigiD gebruiken om in te loggen bij Studielink. Internationale studenten maken een account aan met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Zodra je een account hebt, kun je een ‘nieuwe inschrijving toevoegen’ door de opleiding van jouw keuze op te geven bij ‘Koninklijke Academie / Koninklijk Conservatorium Den Haag’. Volg de stappen zorgvuldig en bevestig je aanmelding.

    Gedetailleerde instructies en hulp bij de procedure vind je op de website van Studielink.
    Let op! Je ontvangt een automatisch bericht in je mailbox met het onderwerp "Upload the required documents". Kijk ook in je ongewenste e-mail map als je deze niet binnen 3 minuten hebt ontvangen.

Meld je aan

Kandidaten worden verzocht om een digitale aanmelding via Dropbox te doen. De digitale aanmelding bestaat uit:

  • je motivatiebrief
  • je CV
  • je portfolio
  • je onderzoeksvoorstel

Alles dient in het Nederlands of het Engels geschreven te zijn.

Gedetailleerde informatie over de gevraagde documenten kun je vinden onder Toelatingseisen. We vragen je om een Dropbox-map met al de gevraagde documenten aan te maken. Zodra deze compleet is, vragen we je ons een link naar de map te sturen en niet de map zelf met ons te delen.

Stuur de Dropbox-link naar de coördinator van de interfaculteit via admissions@interfaculty.nl.

Voor meer informatie over Dropbox-links kijk hier:
https://www.dropbox.com
https://www.dropbox.com/features/links

Als je de deadline voor de aanmelding niet kunt halen, neem dan contact op met de interfaculteit via admissions@interfaculty.nl.

Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een online toelatingsgesprek (via Skype, Zoom or Teams) medio mei (exact datum wordt gecommuniceerd).

Na het toelatingsgesprek wordt je geïnformeerd of je al dan niet wordt toegelaten tot ons programma. Alle studenten die een plaats krijgen aangeboden moeten een aantal benodigde documenten uploaden om hun inschrijving te voltooien. Deze documenten zijn onder andere:

  • Kopie van je paspoort*, geopend op de pagina met je foto en persoonlijke informatie
  • Kopieën van al je diploma's (middelbare school- en/of bachelordiploma indien van toepassing)
  • Een recente profielfoto (om af te drukken op uw studentenkaart)
  • Een bewijs van Engelse taalvaardigheid (alleen voor niet-EER-studenten)

* mocht je een tweede nationaliteit beschikken, ontvangen wij een kopie van je tweede paspoort

Je officiële inschrijving voor de opleiding van jouw keuze is voltooid na betaling van het collegegeld. Overige informatie met betrekking tot je inschrijving wordt door onze studentenadministratie via e-mail naar je verzonden.

Zodra je officieel bent ingeschreven als student aan de KABK, ontvang je je studentenkaart en een bewijs van inschrijving.