Non-EU/EEA candidates have to submit their portfolio and required documents before May 1 (due to VISA procedures)

Studielink is het algemene systeem voor inschrijving en aanmelding bij alle niet-particuliere instellingen voor hoger onderwijs in Nederland.

  • Maak een Studielink-account aan: geef persoonlijke gegevens zoals vermeld in je paspoort of ID-kaart en gegevens over je vooropleiding (school, diploma’s en examenresultaten) op.

    Officiële inwoners van Nederland moeten hun DigiD gebruiken om in te loggen bij Studielink. Internationale studenten maken een account aan met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Zodra je een account hebt, kun je een ‘nieuwe inschrijving toevoegen’ door de opleiding van jouw keuze op te geven bij ‘Koninklijke Academie / Koninklijk Conservatorium Den Haag’. Volg de stappen zorgvuldig en bevestig je aanmelding.  Gedetailleerde instructies en hulp bij de procedure vind je op de website van Studielink.

Meld je aan

After your enrolment via Studielink is confirmed, you will receive an e-mail by the Student Administration of the Royal Academy of Art, The Hague. In this e-mail, you’ll find your personal login info, which will grand you access to the Academy’s own online application system Osiris, where you can upload your portfolio and other required documents: 

  • Letter of motivation 
  • Portfolio (max 20MB) 
  • CV
  • Copies of diplomas, passport and photo 

Find detailed information about the requested material on the Admission requirements page. 

Non-EU/EEA candidates have to submit their portfolio and required documents before May 1 (due to VISA procedures) 

The selection committee will assess your portfolio & motivation and you will be notified by e-mail about the result. 

If the selection committee decides positively on your application, you will receive an invitation by e-mail for attending the entrance examination day at the Royal Academy of Art, The Hague.

On the entrance examination day, you will be asked to complete an assignment and participate in an interview. By the end of the day the admission committee announces the results.

Your official enrolment at the Bachelor Textile & Fashion programme of the KABK is completed upon payment of the tuition fees. Related information will be sent to you by our student administration office via e-mail.

Once you are officially registered as a student at the KABK, you will receive your student card and a proof of enrolment.