De uiterste datum voor het indienen van je portfolio en alle vereiste documenten is 1 mei.

Deze aanmelddeadline geldt voor alle kandidaten en betreft zowel je registratie via Studielink (stap 1) als het indienen van je portfolio en vereiste documenten (zoals beschreven in stap 2 hieronder).

Studielink is het algemene systeem voor inschrijving en aanmelding bij alle niet-particuliere instellingen voor hoger onderwijs in Nederland.

  • Maak een Studielink-account aan: geef persoonlijke gegevens zoals vermeld in je paspoort of ID-kaart en gegevens over je vooropleiding (school, diploma’s en examenresultaten) op.

    Officiële inwoners van Nederland moeten hun DigiD gebruiken om in te loggen bij Studielink. Internationale studenten maken een account aan met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Zodra je een account hebt, kun je een ‘nieuwe inschrijving toevoegen’ door de opleiding van jouw keuze op te geven bij ‘Koninklijke Academie / Koninklijk Conservatorium Den Haag’. Volg de stappen zorgvuldig en bevestig je aanmelding.

    Gedetailleerde instructies en hulp bij de procedure vind je op de website van Studielink.
    Let op! Je ontvangt een automatisch bericht in je mailbox met het onderwerp "Upload the required documents". Kijk ook in je ongewenste e-mail map als je deze niet binnen 3 minuten hebt ontvangen.

Meld je aan

Nadat je inschrijving via Studielink is bevestigd, ontvang je een e-mail van de studentenadministratie van de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten in Den Haag. In deze e-mail vind je je persoonlijke inloggegevens waarmee je toegang krijgt tot Osiris: het online aanmeldingssysteem van de Academie. Hier kan je een link toevoegen aan je digitale Dropbox-map.

We vragen je om een Dropbox-map klaar te zetten met al het materiaal erin. We willen uitdrukkelijk niet dat je de map met ons deelt. In de aanmeldingsprocedure komt een veld waar je de URL-link van je Dropbox-map kunt toevoegen.

De digitale aanmelding bestaat uit:

  • je motivatiebrief
  • je CV
  • je portfolio
  • je opdrachtbeschrijving inclusief (audiovisuele) schetsen

Alles dient in het Nederlands of het Engels geschreven te zijn. Meer informatie over de gevraagde documenten kun je vinden onder Toelatingseisen.

Tot en met 1 mei kun je je Dropbox-map nog aanpassen en bewerken. Ook als je de hele inschrijving hebt afgerond, kun je nog bestanden aanpassen en toevoegen aan je Dropbox-map.

Heb je vragen over het ArtScience-programma en/of de toelatingsprocedure, kan je altijd contact opnemen met de Interfaculty via admissions@interfaculty.nl

Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een online toelatingsgesprek (via Skype, Zoom or Teams).

Je ontvangt uiterlijk op 10 mei 2022 bericht of je wordt uitgenodigd voor een gesprek. De sollicitatiegesprekken worden gepland in de periode van 16 tot en met 27 mei 2022.

Na het toelatingsgesprek wordt je geïnformeerd of je al dan niet wordt toegelaten tot ons programma. Alle studenten die een plaats krijgen aangeboden moeten een aantal benodigde documenten uploaden om hun inschrijving te voltooien. Deze documenten zijn onder andere:

  • Kopie van je paspoort*, geopend op de pagina met je foto en persoonlijke informatie
  • Kopieën van al je diploma's (middelbare school- en/of bachelordiploma indien van toepassing)
  • Een recente profielfoto (om af te drukken op uw studentenkaart)
  • Een bewijs van Engelse taalvaardigheid (alleen voor niet-EER-studenten)

* mocht je een tweede nationaliteit beschikken, ontvangen wij een kopie van je tweede paspoort

Je officiële inschrijving voor de opleiding van jouw keuze is voltooid na betaling van het collegegeld. Overige informatie met betrekking tot je inschrijving wordt door onze studentenadministratie via e-mail naar je verzonden.

Zodra je officieel bent ingeschreven als student aan de KABK, ontvang je je studentenkaart en een bewijs van inschrijving.