Uitkomsten van onderzoek
Aan de KABK wordt er veel belang aan gehecht dat de artistieke en discursieve uitkomsten van onderzoek door studenten en medewerkers worden gedeeld en publiek worden gemaakt. De KABK gemeenschap draagt op verschillende manieren bij aan het discours over onderzoek. In de eerste plaats worden resultaten van onderzoek naar buiten gebracht in de vorm van artistieke output zoals exposities, performances, installaties, kunstenaarsboeken en ontwerpprojecten.
Daarnaast worden onderzoeksprojecten en de uitkomsten hiervan gepresenteerd in lezingen, conferenties en symposia. Voor een overzicht van dergelijke activiteiten en evenementen zie de ‘Agenda’ en ‘Nieuws’ secties en de lijst met lezingen en symposia geïnitieerd door het Lectoraat Kunst Theorie & Praktijk. Ten slotte publiceren lectoren, docenten, studenten, promovendi en alumni ook aspecten van hun onderzoek. Onderstaande overzicht van publicaties beoogt niet volledig te zijn, maar de reikwijdte en focus te laten zien van onderzoek uitgevoerd aan de KABK.
Een selectie van titels
Winners BA Thesis Award
- Isabelle van Hemert, Plat en Onbegaanbaar (2017) – with image attachment
- Kimmo Virtanen, Flamebaits (2016)
- Nina Couvert, The Power of Fascination (2015)
- Sander Uitdehaag, It Has Begun (2014)
- Josje Hattink, Fail to Learn (2013)
Thesis portal BA Graphic Design: Theses by Graphic Design students 2015-16
- Third year’s student publication Photography
- Final year’s student publication Textile & Fashion
- Final year’s student publication Master Artistic Research (MAR)
- INSIDE magazine Master Interior Architecture (MIA)
- Lilo Nein, Writing Performance (2017)
- Sophie Ernst, The Magic of Projection (2016)
- Ruchama Noorda, ℞eForm (2015)
- Krien Clevis, Locvs (2013)
- Janneke Wesseling, The Perfect Spectator (2017)
- Alice Twemlow, Sifting the Trash (2017)
- Janneke Wesseling, Of Sponge… (2016)
- Onno Schilstra & Janneke Wesseling (eds.), Veranderend Kunstonderwijs II (2016)
- Janneke Wesseling, De Volmaakte Beschouwer (2015)
- Onno Schilstra & Janneke Wesseling (eds.), Veranderend Kunstonderwijs I (2013)