Winner

On 7 July 2012, Josje Hattink received the KABKThesis Award for her thesis Fail to Learn. Over de invloed van het falen op het proces van het kunstenaarschap en de artistieke ontwikkeling. Hattink graduated from the Fine Arts department. Her thesis supervisor was Winnie Koekelbergh.

Jury

In 2012, the jury, chaired by Janneke Wesseling, consisted of Jeroen Leijer (graphic designer, cartoonist and lecturer at the Royal Academy of Art) and Rutger Lemm (journalist, critic, former editor and founder of web magazine Hard Head).

Publication

Fail to Learn is the first winning thesis that has been published as an initiative of the lectorate. The thesis is available at the academy library from 17 May 2013 onwards. If you would like to order a copy, please send us an email.

  • Miranda Meijer, Michel en Miranda
  • Josje Hattink, Fail to Learn. Over de Invloed van het Falen op het Proces van het Kunstenaarschap en de Artistieke Ontwikkeling
  • Meta Menkveld, Het concept verbeeld. Een Verkenning naar het gebruik van Beeld bij Conceptueel Ontwerp
  • Aziza Harmel, Art in Hyperreal
  • David Veneman, The state of Western activism in the gap between online and offlineWendy Snoek - Even is het Pad. Een Zoektocht naar de Aard van Vergankelijkheid
  • Anke Muijsers, Kleur Bekennen
  • Miriam de Waard, Kunst van diep gevoel
  • Iztok Klancar, I want to have a good year again. The process of Becoming Myself
  • Lotte van Raalte, NON. De vergelijking tussen mode & religie