The following deadlines entail registration via Studielink (step 1) and submission of required documents incl. portfolio (step 2).

Priority deadline is 1 March.
Final deadline is 1 May.

We encourage you to submit your application as soon as possible. Then, if selected, we can still invite you for our Application Day in The Hague on the 24th of April 2019. By the final deadline of 1 May, there is a possibility that a waiting list will have already been formed

Studielink is het algemene systeem voor inschrijving en aanmelding bij alle niet-particuliere instellingen voor hoger onderwijs in Nederland.

  • Maak een Studielink-account aan: geef persoonlijke gegevens zoals vermeld in je paspoort of ID-kaart en gegevens over je vooropleiding (school, diploma’s en examenresultaten) op.

    Officiële inwoners van Nederland moeten hun DigiD gebruiken om in te loggen bij Studielink. Internationale studenten maken een account aan met hun eigen gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Zodra je een account hebt, kun je een ‘nieuwe inschrijving toevoegen’ door de opleiding van jouw keuze op te geven bij ‘Koninklijke Academie / Koninklijk Conservatorium Den Haag’. Volg de stappen zorgvuldig en bevestig je aanmelding.  Gedetailleerde instructies en hulp bij de procedure vind je op de website van Studielink.

Meld je aan

After your enrolment via Studielink is confirmed, you will receive an e-mail by the Student Administration of the Royal Academy of Art, The Hague. In this e-mail, you’ll find your personal login info, which will grant you access to the Academy’s own online application system Osiris, where you can upload your portfolio and other required documents: 

  • portfolio
  • research proposal
  • letter of motivation and 
  • curriculum vitae 

More information and tips can be found under the admission requirements page.

If you are among the selected candidates, you will be invited for an interview with members of the admission committee at the Royal Academy of Art, The Hague (KABK). 

This interview is the conclusion of your admission, and serves several goals. We like to get to know you better. It is very important that you are convinced about your choice for the Master Photography & Society at the KABK. This is why we highly value your visit here and strongly advise against a Skype interview. The later will be accepted in exceptional situations only. 

Nadat je bent toegelaten, dien je je nog te registreren als student aan de KABK. Je kunt je inschrijving voltooien door het collegegeld te betalen. De studentenadministratie stuurt je hier een bericht over.

Als je officieel bent ingeschreven ontvang je van de KABK een studentenkaart en een bewijs van inschrijving.