NL / EN
       
   
Vacancies

De Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Den Haag is een bron van ontwikkeling en vernieuwing. Wij leiden studenten op tot zelfbewuste kunstenaars en ontwerpers, die door hun gedrevenheid, inhoudelijke diepgang en experimentele instelling een betekenisvolle inbreng hebben in hun discipline en de maatschappij.

KABK zoekt Hoofd Marketing & Communicatie 

De Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten Den Haag zoekt een inspirerend en innovatief Hoofd Marketing & Communicatie (0,8 fte)

De Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) vormt samen met het Koninklijk Conservatorium de Hogeschool der Kunsten Den Haag. Wij bieden HBO-bachelor- en masteronderwijs, vooropleidingen en in samenwerking met de Universiteit Leiden ook minoren, wetenschappelijke masters en een PhD-programma.

De KABK is een bron van ontwikkeling en vernieuwing. Wij leiden studenten op tot zelfbewuste kunstenaars en ontwerpers, die door hun gedrevenheid, inhoudelijke diepgang en experimentele instelling een betekenisvolle inbreng hebben in hun discipline en de maatschappij.

Voor een krachtige profilering van de KABK naar haar doelgroepen, de media en overige stakeholders zijn wij op zoek naar een innovatief en inspirerend Hoofd Marketing & Communicatie (0,8 fte)

 Je bent de spil in de ontwikkeling en realisatie van de marketing- en communicatiestrategie voor de KABK. Je creëert een pro-actief en samenhangend M&C-beleid en weet daarmee de positie, profilering en naamsbekendheid van de KABK verder uit te bouwen. Je geeft leiding aan de medewerker communicatie & PR, twee projectmedewerkers en de webmaster en fungeert voor hen als klankbord en inspiratiebron.

De belangrijkste aandachtsgebieden zijn:

  • Bevorderen van verdere versterking van het profiel en de zichtbaarheid van de Academie bij relevante doelgroepen. Opstellen van een corporate marketingplan.
  • Optimaliseren van de werving van studenten binnen en buiten Nederland
  • Ontwikkelen van visie en beleid ten aanzien van samenwerkingsverbanden die van toegevoegde waarde zijn voor het kunstonderwijs en de bekendheid van de Academie bevorderen.
  • Ontwikkelen en bewaken van de kwaliteit van alle communicatie-uitingen
  • Perscommunicatie: onderhouden van relevante netwerken, nationaal en internationaal
  • Bijdragen aan het optimaliseren van de interne communicatie
  • Bijdragen aan verdere ontwikkeling van het alumnibeleid
  • Ontwikkelen en ondersteunen van beleid ten aanzien van sponsoring en fondsenwerving

Jouw profiel

Je bent een daadkrachtige marketeer, kunt bogen op succesvolle resultaten in de marketing en externe communicatie. Je hebt ruime ervaring in het organiseren van projecten en evenementen met de bijbehorende contractuele afhandeling. Je bent vaardig in het onderhouden van (inter)nationale perscontacten.

Je hebt in de rol van hoofd Marketing & Communicatie minimaal 5 jaar leidinggevende ervaring binnen een onderwijs- of culturele organisatie. Als manager weet je het beste uit je team te halen en mensen te coachen in hun professionele ontwikkeling. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in de beeldende kunsten en vormgeving en hebt een brede culturele interesse.

Wij bieden

Een veelzijdige functie in een boeiende werkomgeving met veel ruimte voor eigen en nieuwe initiatieven. De functie wordt gewaardeerd volgens schaal 12 van de cao-hbo.

Informatie en reactie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marieke Schoenmakers, directeur KABK, m.schoenmakers@kabk.nl, tel. 070 3154 724.

Je sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 22 April 2014 via werving@kabk.nl.